اخبار

ﺳﻪشنبه, 25 دی,1397

۹ شرکت بزرگ فناوری هدف حملات سایبری چین

به گفته «آلاستِیر مک‌گیبون» مدیر مرکز امنیت سایبری استرالیا (۹ ACSC)،  شرکت بزرگ ارایه دهنده خدمات فناوری در جهان تاکنون مورد حملات هکری گروه APT10 چین قرار گرفته‌اند.

https://www.systemgroup.net/wp-content/uploads/2018/12/Cyber-Attack.jpg

روز گذشته ایالات متحده به صورت رسمی وزارت امنیت ملی چین (MSS) را به عنوان عامل این حملات متهم کرد و توضیح داد دو نفر از اتباع کشور چین عضو گروه هکری عامل این حملات بوده‌اند.

گروه هکری APT10 که البته مرکز امنیتی FireEye این نام را برای آنها برگزیده است توسط چینی‌ها مدیریت می‌شود. این گروه با دیگر نام ها از جمله Red Apollo  نامگذاری شده توسط مرکز PwC، CVNX  نامگذاری شده توسط مرکز BAE Systems، Stone Panda نامگذاری شده توسط مرکز CrowdStrike، POTASSIUM  نامگذاری شده توسط شرکت مایکروسافت، و MenuPass  نامگذاری شده توسط شرکت Trend Micro شناخته می‌شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد شرکت تولیدکننده خدمات سازمانی اچ‌پی موسوم به HPE و شرکت IBM از جمله شرکت‌های بزرگ فناوری هستند که گفته می‌شود مورد حملات سایبری وزارت امنیت ملی چین قرار گرفته‌اند. این کمپانی‌ها بارها و بارها در حملاتی که هر کدام از آنها چندین هفته به طول انجامید مورد هدف قرار گرفته‌اند که البته دو شرکت مذکور تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این زمینه منتشر نکرده ا‌ند.

آلاستِیر مک‌گیبون مدیر مرکز امنیت سایبری استرالیا در این خصوص گفت: «ما نام هیچ یک از شرکت‌هایی که طی این حملات دچار آسیب دیدگی شده‌اند را به صورت رسمی اعلام نمی‌کنیم.

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان