اخبار

شنبه, 17 شهریور,1397

نسل جدید اپلیکیشن‌های مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ در راه است.

در حالی که نسل جدید لپ‌تاپ‌های سامسونگ و لنوو مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ و تراشه Arm آماده ورود به بازار شده‌اند، شرکت مایکروسافت اعلام کرد سری جدید اپلیکیشن‌های کاربردی نیز روی فروشگاه اینترنتی Microsoft Store برای این محصولات ارایه می‌شوند.

شرکت مایکروسافت به صورت رسمی پشتیبانی خود را از ابزارهای توسعه‌دهندگان مبتنی بر ساختار اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی Arm یا به عبارت دیگر Arm64 برای دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر Arm اعلام کرد.

اپلیکیشن‌های Arm64 به صورت اختصاصی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر Arm با قابلیت تبدیل شدن به تبلت از جمله Yoga C630 WOS لنوو و Galaxy Book2 سامسونگ ساخته می‌شوند. این دستگاه‌های جدید مبتنی بر تراشه اسنپدراگون ۸۵۰ مخصوص رایانه‌های شخصی ساخته شده‌اند و سرعت پردازش اطلاعات در آنها ۲٫۹۶ گیگاهرتز است که بر پایه سیستم عامل ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند.

مایکروسافت امیدوار است قابلیت‌های اجرای نسل جدید دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر Arm را ارتقا دهد و بر این اساس تلاش می‌کند با کنار گذاشتن اپلیکیشن‌های Win32، از نسل جدید آنها پشتیبانی کند.

«مارک سوئیتگال» مدیر ارشد گروه توسعه دهنده هسته مرکزی ویندوز در شرکت مایکروسافت گفت: «دومین نسل دستگاه‌های Arm64 توان پردازشی بالاتری را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم افزار قرار می‌دهد تا ضمن مصرف کمتر باتری، بتوانند خدمات بیشتری را در دستگاه‌های ویندوز ۱۰ مبتنی بر Arm ارایه کنند».

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان