اخبار

شنبه, 27 بهمن,1397

مهمترین تغییرات مایکروسافت پراجکت 2019

مایکروسافت پراجکت 2019 هم به بازار عرضه شد و قطعا تغییرات بسیار خوبی رو نسبت به نسخه های قبلی در آن شاهد خواهیم بود. 3 مورد از بهترین تغییراتی که فکر میکنم همه ما حداقل یک مرتبه در ورژن های قبلی دردسر ساز شده است را بیان می کنیمو

اضافه کردن ستون PREDECESSOR یک لیست آبشاری از تمامی فعالیت ها:

همه ما میدانیم که برقراری روابط پیش نیازی و پس نیازی از چندین روش ممکن است که انجام شود. مثلا یکی از راه ها، اضافه کردن بخش detail به پایین صفحه است.

یکی دیگر از روش های اضافه کردن روابط، دو بار کلیک بر روی هر تسک و رفتن به Tab نامگذاری شده به نام predecessor می باشد.

و اما سومین روش که شاید آسان ترین روش باشد اما بسیار کلافه کننده است این بود که ستونی تحت عنوان predecessor رو اضافه کنیم و با توجه به شماره ID هر فعالیت، روابط مورد نظر رو ایجاد کنیم. اما اگه ID مربوط به فعالیت پیش نیاز یا پس نیاز رو نمی دانستیم چه باید می کردیم؟ یا اینکه بیش از یک قعالیت رو میخواستیم به عنوان پیش نیاز یا پس نیاز انتخاب کنیم چطور ؟ قطعا با این مشکل مواجه شده اید . اما ورژن 2019 این مشکل رو بسیار جذاب حلش کرده.

با اضافه کردن ستون PREDECESSOR یک لیست آبشاری از تمامی فعالیت ها، با توجه به ساختار شکست تعریف شده نمایش داده میشود که میتوان روابطی رو از نوع FS تعریف کرد.

اضافه شدن یک ستون به نام TASK SUMMERY NAME:

دومین ویژگی اضافه شده به مایکروسافت پراجکت 2019 که اتفاقا قابلیت بسیار جالبی هم هست، اضافه شدن یک ستون به نام TASK SUMMERY NAME می باشد. اگر یکی از WORK PAKAGE های ما دارای فعالیت ها یا زیر مجموعه های خیلی زیادی باشد، برای اینکه بدانیم فعالیت مادر چه بود، دیگر نیازی نیست موس رو اسکرول کنیم و دنبال اسم فعالیت SUMMERY TASK بگردیم. کافیست ستون TASK SUMMERY NAME  رو اضافه کنیم و از این موضوع مطلع بشیم.

اضافه شدن قابلیت دادن لیبل به قسمت TIMELINE:

و اما سومین ویژگی که شاید کمتر از موارد قبلی استفاده میشد، اضافه شدن قابلیت دادن لیبل به قسمت TIMELINE هستش. کمتر کسی رو دیده شده است که کلا به TIMELINE اهمیت بدهد. در بهترین حالت یه فایل اکسلی هست که تایم لاین در اون رسم شده که این مورد هم خودش بسیار اتفاق عجیبی است. اما در ورژن 2019 مایکروسافت پراجت، علاوه بر ایجاد امکان لیبل گذاری بر روی تایم لاین و فعالیت اضافه شده به اون، یک اتفاق جالب دیگه هم رخ داده. و این است که در صورت پیشرفت کار، میزان پیشرفت هر فعالیت به صورت جداگانه بر روی BAR CHART خود اون فعالیت نشون داده میشه و نه به صورت کلی برای همه فعالیت ها.

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان