اخبار

چهارشنبه, 09 آبان,1397

عرضه بزرگترین هارددیسک جهان با ظرفیت ۱۵ ترابایت

شرکت «وسترن دیجیتال» از پرظرفیت‌ترین هارد درایو جهان رونمایی کرد تا کاربران بتوانند در این محصول موسوم به Utrastar DC HC620 پانزده ترابایت اطلاعات ذخیره کنند.

هارد ۱۵TB Utrastar نسبت به مدلی که سال قبل ارایه شده بود یک ترابایت ظرفیت بیشتری دارد و تا رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. مدل قبلی که شرکت وسترن دیجیتال سال گذشته با ظرفیت ۱۴ ترابایت عرضه کرده بود HSGT Ultrastar HS14 نام داشت و پس از آن شرکت سی‌گِیت نیز هارد دروایر ۱۴ ترابایتی خود را روانه بازار کرد.

این هارد دیسک جدید ۳٫۵ اینچی برای مراکز داده مناسب است و به راحتی می‌تواند در رَک‌های ۴U تعبیه شود تا حافظه مرکزی ۹۰۰ ترابایتی را در اختیار سازمان‌ها بگذارد. با این اتفاق سازمان‌ها می‌توانند در مرکز داده خود ۶۰ ترابایت نسبت به هارد دیسک قبلی ۱۴ ترابایتی بیشتر اطلاعات ذخیره کنند.

https://www.systemgroup.net/wp-content/uploads/2018/10/Western_Digital_15TB_Utrastar_DC_HC620-300x197.png

وسترن دیجیتال پیش‌بینی کرده است که هارد درایو ۱۵ ترابایتی جدید همچنین می‌تواند برای ذخیره‌سازی تصاویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی دوربین‌های نظارتی مورد استفاده قرار گیرد. این دوربین‌ها به طور میانگین در طول نیم سال ۲۸ ترابایت داده تولید می‌کنند.

علاوه بر تصاویر ویدیویی باکیفیت مستمر، این هارد دیسک پرظرفیت همچنین می‌تواند برای فضاهای کاری، ذخیره‌سازی داده و خدمات پردازش ابری هم مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت دراپ‌باکس که از مشتریان وسترن دیجیتال محسوب می‌شود، مذاکراتی را انجام داده است تا از هاردهای ۱۴ ترابایتی SMR HDD برای راه‌اندازی سیستم اختصاصی Magic Pocket خود با ظرفیت چند اگزابایت استفاده کند و از این طریق استفاده از خدمات پردازش ابری AWS را کنار بگذارد.

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان