اخبار

تکنولوژی های 2019

یکشنبه, 30 تیر,1398

تکنولوژی های 2019

8 تکنولوژی جدید در سال 2019 که می توان منتظر آن ها بود

در سال ۲۰۱۹ پیشرفت تکنولوژی وسیع تر خواهد بود و ابزار های جدیدی در اختیار انسان ها قرار خواهد گرفت؛ به همین بهانه به تکنولوژی های مورد انتظار در سال آتی، نگاهی انداخته ایم:

۱- پیشرفت تمدن ها

انتظار می رود مدنیت در سال ۲۰۱۹ پیشرفت بیشتری کند و در نتیجه تجارت الکترونیک نیز رونق بیشتری خواهد گرفت و برنامه های متنوعی در حیطه تجارت و کامپیوتر در خدمت تجار و مردم خواهد بود.

۲- هواپیما های بدون سر نشین

اگرچه هواپیماهای بدون سر نشین نیز در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند اما فعلا استفاده های محدودی دارند؛ در سال آتی به نظر می رسد استفاده های جغرافیایی بیشتری از هواپیماهای بدون سرنشین شود و همچنین فرودگاه های مختلفی برای این وسایل طراحی شود؛ در حال حاضر عموما از این تکنولوژی برای موقعیت های لجستیکی استفاده می شود؛ اما در آینده می توان برای عکس برداری و بررسی مناطق صعب العبور از هواپیما های بدون سرنشین استفاده کرد تا شناخت بیشتری درباره مناطق طبیعی و دست نخورده دنیا به دست آورد.

۳- کارمندان مجازی

سال هاست که IT برای بهبود عملکرد کارمندان نرم افزار ها و سخت افزار های متعددی را طراحی می کند؛ با اینحال بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها برای افراد ممکن است زمان بر باشد و به همین دلیل کارمندان مجازی طراحی خواهند شد تا این وظایف را با دقت بیشتر و بهتر انجام دهند. این کارمندان مجازی در ادارات استخدام نمی شوند و طبیعتا حقوق ماهانه ای نیز دریافت نمی کنند؛ بنابراین برای کارفرمایان می تواند موضوع خوشایندی باشد؛ با اینحال هزینه های اندکی برای حفاظت و تعمیر آن ها باید پرداخت شود.

۴- مراکز داده های خودکار

مراکز داده پیشرفت زیادی کرده است اما باید سرور ها و حافظه های بیشتری برای آن ها در نظر گرفته شود تا کارایی لازم را داشته باشند. مسئله تامین انرژی این سرور ها نیز یکی از معضلات این مراکز است؛ در سال ۲۰۱۹ می توان انتظار داشت که این مراکز اطلاعات با نصب پنل های خورشیدی یا از طریق پنل های برقی، قدرت لازم برای انجام کار به صورت خودکار برای این مراکز فراهم شود و در مواقع لزوم نیز بتوانند انرژی لازم را به صورت خودکار فراهم کنند.

۵- محاسبات مرزی مستقل از محاسبات ابری

محاسبات توزیع شده به صورت ابری می تواند محاسبات شرکت ها را به کُندی پیش ببرد با اینحال رایانش مرزی می تواند به صورت کار آمدتر و بر روی سخت افزار واقعی انجام پذیرد و طبیعتا سرعت عمل نیز افزایش می یابد. رایانش ابری از طریق اطلاعات ابری انجام می پذیرد و می تواند زمان بیشتری را صرف کند؛ البته در روش محاسبه مرزی، هنوز هم داده های ابری نقش مهمی در جمع آوری و تحکیم داده ها از راه دور دارد و به طور کل این روش کنار گذاشته نمی شود بلکه از ایستگاه های ابری اطلاعاتی جمع آوری می شود.

۶- ادغام اینترنت اشیا

سال گذشته، ۸۲ درصد بررسی های مربوط به اینترنت اشیا نشان داد که دستگاه هایی که اینترنت اشیا را توزیع می کنند نمی توانند تمام دستگاه های متصل به اینترنت را شناسایی کنند. ۵۴ درصد صاحبان این دیوایس ها از بروز چنین مشکلی ناراحت بودند و ۵۵ درصد دیگر بر این باور بودند که سیگنال های اینترنتی باید به صورت مساوی بین دیوایس ها تقسیم شود تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. به نظر می رسد در سال ۲۰۱۹ ویژگی هایی در این حوزه اضافه شود تا این حوزه پیشرفت بیشتری کند.

۷- خدمات خود آموز کامپیوتری برای کاربران تجاری

سال ۲۰۱۹ با نوآوری در فناوری اطلاعات همراه خواهد بود که انتظار می رود برای ایجاد اعتماد و همکاری بین IT و کاربران نهایی ویژگی های مثبتی داشته باشد. سال گذشته چندین شرکت استراتژی را اتخاذ کردند؛ آن ها ایده دادند یک کیوسک سرویس خودکار که با ابزار های IT طراحی شده بود، برنامه ها و منابع وسیعی را در اختیار کاربران تجاری قرار دهد. این کیوسک علاوه بر دسترسی مناسب و امنیت، با کیت هوشمندی که در اختیار دارد می تواند هر برنامه ای که کاربران می خواهند را در اختیار آن ها قرار دهد. به نظر می رسد سال آتی کمپانی های بیشتری این خدمات فناوری اطلاعات را امتحان کنند.

۸- همگرایی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق

در سال ۲۰۱۹ فرایند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در برنامه های تجاری ادامه خواهد یافت. هوش مصنوعی در چشم انداز های تجاری اولین وظیفه را بر عهده دارد. این هوش داده ها و اطلاعات را بر اساس الگوریتم پایه ای خود بررسی و انتخاب می کند؛ همینطور کامپیوتر ها و دیگر ابزار ها نیز ممکن است به اطلاعاتی برخورد کنند که با فرضیه ها و داده های پایه ناهنجاری و ناهماهنگی داشته باشند. هوش مصنوعی و کامپیوتر های هوشمند با استفاده از یادگیری ماشینی پایگاه های دانش خود را اصلاح می کنند و بنابراین اطلاعات صحیحی به کاربران داده می شود.

 

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان