نرم افزار مدیریت منابع IT با توجه به استاندارد ITIL و بکارگیری بهترین روش ها، شما را در پیاده سازی فرآیند های صحیح در جهت رسیدگی به موقع و با کیفیت به درخواست ها و حوادث (Requests and Incidents) یاری می رساند و مدیران واحد فناوری اطلاعات در سازمانها به آسانی و در هر لحظه می توانند وضعیت و کیفت رسیدگی به درخواست ها و رویداد ها را مشاهده کرده و از ارائه خدمات سطح بالا به کاربران و مشتریان اطمینان حاصل کنند.
افزایش تعداد کارشناسان IT چاره کار نیست.
واحد فناوری اطلاعات سازمان ها و نیز واحد پشتیبانی مشتریان، به طور روزانه با حجم زیاد درخواست ها (Requests) و حوادث (Incidents) روبرو می شوند، در برخی زمان ها تعداد درخواست ها به قدری زیاد می شود که کارشناسان موجود نمی توانند به همه آنها به درستی و به موقع رسیدگی کنند، و این موضوع موجب سردرگمی کارشناسان و نیز نارضایتی کاربران و مشتریان می شود، در این مواقع همه کارشناسان تلاش می کنند تا حد ممکن به تعداد بیشتری از کاربران و مشتریان مراجعه کرده و حداقل بخشی از درخواست ها و مشکلات ایشان را برطرف سازند که این خود موجب نا تمام ماندن کارها و کاهش کیفیت سطح خدمات می شود.
از آنجا که به طور معمول بخش قابل توجهی از درخواست های کاربران و مشتریان شبیه به یکدیگر و متداول هستند، میتوان این درخواست ها را در قسمت درخواست های آماده تعریف نمود. برای مثال درخواست کارتریج، درخواست ایجاد اکانت ایمیل، درخواست دسترسی به اینترنت و سایر مواردی از این قبیل. لذا هنگامی که کاربران یا مشتریان وارد پورتال مدیریت منابع IT می شوند با مشاهده درخواست های آماده موجود و انتخاب درخواست مورد نظر خود، فرم درخواست مربوطه با اطلاعات پیش فرض باز خواهد شد و تنها با یک کلیک درخواست در سیستم ثبت می شود.