اخبار

شنبه, 06 بهمن,1397

بازار ۵۳ میلیارد دلاری تجارت الکترونیک در جنوب شرق آسیا

بازار تجارت الکترونیک در منطقه جنوب شرق آسیا تا سال ۲۰۲۳ میلادی ارزشی بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار خواهد داشت و این بازار نوظهور از هم اکنون توجه شرکت‌های بزرگ فناوری در چین را به خود جلب کرده است تا آنها با سرمایه‌گذاری‌های گسترده بتوانند سهم بیشتری از این بازار را به دست آورند. بازار تجارت الکترونیک در منطقه جنوب شرق آسیا تا سال ۲۰۲۳ میلادی ارزشی بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار خواهد داشت و این بازار نوظهور از هم اکنون توجه شرکت‌های بزرگ فناوری در چین را به خود جلب کرده است تا آنها با سرمایه‌گذاری‌های گسترده بتوانند سهم بیشتری از این بازار را به دست آورند.

 

بازار تجارت الکترونیک در جنوب شرق آسیا به واسطه گسترش هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند مسیر رو به رشد خود را طی می‌کند و بر این اساس پیش‌بینی شده است این بازار از هم اکنون تا سال ۲۰۲۳ میلادی میانگین رشد سالانه ۲۳ درصدی را پیش روی خود ببیند و در حالی که ارزش آن در سال جاری میلادی ۱۹ میلیارد دلار محاسبه شده است، در سال ۲۰۲۳ ارزش این بازار در مجموع از ۵۳ میلیارد دلار هم فراتر رود.

اندونزی بزرگترین بازار در این منطقه محسوب می‌شود و بر اساس گزارش منتشر شده ۴۱ درصد بازار خرید و فروش‌های آنلاین در منطقه مذکور به کشور اندونزی اختصاص دارد. با این وجود فیلیپین سریع‌ترین رشد را در بازار تجارت الکترونیک جنوب شرق آسیا به خود اختصاص داده است که این اتفاق به واسطه افزایش قابل ملاحظه تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشور مذکور صورت می‌گیرد.

مرکز تحقیقاتی فارستر با انتشار این گزارش همچنین اعلام کرد دیگر کشورها در منطقه جنوب شرق آسیا از جمله سنگاپور، مالزی، تایلند و ویتنام نیز طی پنج سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهند کرد.

«ساتیش مینا» مدیر تحقیقات فارستر که گزارش نهایی این پیش‌بینی‌ها را نوشته است توضیح داد ارزش بازار خرید و فروش‌های آنلاین در کشور اندونزی تا پایان سال جاری میلادی به ۷٫۶ میلیارد دلار می‌رسد و پس از آن کشورهای ویتنام با ۲٫۸ میلیارد دلار و مالزی با ۲٫۲ میلیارد دلار قرار دارند.

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان