اخبار

دانشگاه ملبورن اولین مرکز رایانش ابری استرالیا را با همکاری آمازون، اینتل و AARNet ایجاد می‌کند

جمعه, 08 مرداد,1400

دانشگاه ملبورن اولین مرکز رایانش ابری استرالیا را با همکاری آمازون، اینتل و AARNet ایجاد می‌کند

مدت‌ها است که بخشی از کانون توجهات برای انقلاب بعدی محاسبات به پردازش‌های ابری معطوف شده است و بسیاری آن را پس از هوش مصنوعی و رایانش کوانتومی یکی از ارکان مهم آینده محاسبات یاد می‌کنند. حال در جدیدترین اخبار این حوزه، گفته می‌شود دانشگاه فناوری سلطنتی ملبورن (RMIT) قصد دارد فعالت‌های خود در به‌کارگیری رایانش ابری را گسترش بدهد و از قرار معلوم، برای این منظور از خدمات وب آمازون (AWS) استفاده خواهد کرد که گفته می‌شود این امکان را فراهم می‌کند تا محققان و دانشجویان از زیرساخت‌های ابری قابل ارتقا، ایمن و مقیاس‌پذیر در مراکز صنعت RMIT بهره‌مند شوند. دانشگاه یادشده اذعان دارد که استفاده از رایانش ابری همچنین امکان اجرای برنامه‌های محاسباتی با عملکرد بالا (HPC) با دسترسی یکپارچه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در این گزارش آمده است که این مراکز در زمینه‌های انقلاب صنعتی چهارم (به‌کارگیری اینترنت اشیاء)، تولیدات پیشرفته، فضا، فین تک، سلامت دیجیتال و فناوری‌های خلاقانه تمرکز دارند. این دانشگاه افزود که برای ارائه خدمات اینترنت و ارتباطات پرسرعت با شرکت AARNet و به‌منظور ایجاد فضای پردازشی و ذخیره‌سازی با غول تراشه‌سازی جهان، یعنی اینتل همکاری می‌کند. RMIT در بیانیه‌ای می‌گوید:

بارهای کاری مانند توالی ژنومی، شبیه‌سازی خودکار خودرو و مدل‌سازی جو اغلب برای استفاده با سرورهای سنتی بسیار زیاد است. محاسبات با عملکرد بالا در AWS تقریباً ظرفیت محاسبه نامحدودی را فراهم می‌کند که تقریباً نیازهای زیرساختی هر برنامه را تأمین می‌کند و اجازه می‌دهد تا محققان حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کنند تا به حل پیچیده‌ترین چالش‌های جهان نظیر پیشگیری از بیماری تا پیش‌بینی دقیق هوا و ایمنی شهروندان در زمان بسیار کمتری بپردازند.

به‌طور خاص، دانشگاه فناوری ملبورن از AWS Direct Connect استفاده می‌کند که یک اتصال خصوصی بین محل مشتری به نزدیکترین مرکز داده AWS بدون استفاده از اتصال به اینترنت عمومی برقرار می‌کند و به مشتریان امکان می‌دهد تا زمان تأخیر کمتری برای بار کاری به AWS داشته باشند. به گفته RMIT، افزایش پهنای باند به محققان، دانشجویان، کارمندان و شرکا امکان آزمایش ایده‌های جدید و کشف‌های مربوط به مجموعه داده‌های بزرگ با سرعت بالا را فراهم می‌کند که امید می‌رود به سرعت از یک مفهوم برای تولید آن استفاده شود و درنهایت به بازار راه یابد.

گفتنی است تسهیلات جدید توسط صندوق سرمایه‌گذاری آموزش عالی دولت ویکتوریا پشتیبانی می‌شود. درواقع، همکاری دانشگاه مذکور با اینتل، سرویس ابری آمازون و AARNET برای ایجاد اولین مرکز رایانش ابری در استرالیا نشان‌دهنده یک گام بزرگ در تغییر چگونگی دسترسی دانشگاه‌ها و صنایع به قابلیت‌های HPC برای پردازش داده‌ها و محاسبات پیشرفته است. RMIT با استفاد از AWS Direct Connect و ایجاد یک مدل خدمات منحصر‌به‌فرد برای دسترسی بی‌وقفه کارکنان، محققان و دانشجویان، قصد دارد به قدرت پردازش فوق‌العاده HPC دسترسی یابد.

منبع

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

دی ان ان